In gesprek met patiënt Evers over de SanaCoach Hartfalen

Eerste introductie met SanaCoach Hartfalen

In 2014 kreeg meneer Evers vanuit het MUMC+ de vraag of hij gebruik wilde maken van de SanaCoach Hartfalen. Met een volmondige “Ja” antwoordde hij. Sindsdien is hij helemaal verkocht.

Er was dan ook geen twijfel voor meneer Evers om de SanaCoach Hartfalen te blijven gebruiken, ook niet toen hij in 2019 overstapte naar het Laurentius Ziekenhuis in Roermond. Hij ondernam meteen actie en vroeg aan de verpleegkundigen van het Laurentius Ziekenhuis of hij gebruik kon blijven maken van de SanaCoach. Gelukkig werd de SanaCoach Hartfalen ook in het Laurentius Ziekenhuis ingezet en werd meneer meteen ingeschreven. 

Sinds die tijd maakt meneer Evers intensief gebruik van de SanaCoach Hartfalen en zou hij de coach aan iedereen willen aanraden. Of je nu jong of oud bent, dat maakt volgens meneer Evers niet uit. 

Ervaringen

Door de SanaCoach Hartfalen gaat meneer Evers anders om met zijn aandoening. Als hij een vraag heeft, kan hij via de berichtenfunctie van de SanaCoach contact opnemen met de Hartfalen poli. “En dan krijg ik daar netjes antwoord op. In het geval dat het nodig is, wordt er zelfs telefonisch contact met mij opgenomen.”, vertelt hij. Meneer Evers gebruikt de berichtenfunctie niet alleen om vragen te sturen naar zijn verpleegkundigen, maar ook om vragen van zijn verpleegkundigen over zijn aandoening te beantwoorden. 

Bovendien vult meneer Evers maandelijks in hoe het met hem gaat, waardoor hij en zijn verpleegkundigen meer inzicht krijgen in zijn ziekteverloop. Hierdoor kunnen zijn verpleegkundigen eerder ingrijpen als hij klachten krijgt. Om hem zo goed mogelijk te helpen, is hij goudeerlijk over zijn ziekteverloop. Daarom heeft hij een tip aan zijn mede-SanaCoach gebruikers: “Wees wel eerlijk in wat je voelt, wat je denkt en wat je weet. Zo kunnen de zorgprofessionals je immers het beste helpen.”.

In de periode waarin meneer Evers de SanaCoach voor het eerst gebruikte, had hij ook veel aan de informatie over Hartfalen die binnen de SanaCoach beschikbaar is. Zo las hij veel tips over het stabiel houden of verbeteren van zijn gezondheid. Deze informatie deelde hij met zijn directe omgeving, die hierdoor ook meer inzicht hebben gekregen in Hartfalen.

Meneer Evers vat zijn ervaringen met de SanaCoach mooi samen: “Het contact is veel intensiever, veel gemakkelijker en ook beter dan eerst.”.

Aanraden

Op de vraag of meneer Evers de SanaCoach Hartfalen zou aanraden aan andere mensen, antwoord hij zonder enige vorm van twijfel: “Zonder meer! Ik zou iedereen willen aanraden, die met hartfalen zit en regelmatig contact heeft met een verpleegkundige of cardioloog, om er inderdaad gebruik van te maken. Want als je een keer een vraag hebt, hoe simpel of moeilijk het ook is, je stelt je vraag en je krijgt altijd antwoord.”. 

Hiernaast geeft meneer Evers aan dat hij het gebruik van de SanaCoach erg gemakkelijk vindt. Naar eigen zeggen kan elke patiënt van elke leeftijd gebruik maken van de SanaCoach Hartfalen. “Het gebruik van de SanaCoach zelf stelt niks voor. Het is klikken van het ene veld naar het andere veld en invullen wat ze van je vragen.”, aldus meneer Evers. 

Wilt u ook de eHealth mogelijkheden bekijken voor uw patiënten?

    +31 (0)46 4588001

    Beschikbaar van 09:00 – 17:00

    Email info@sananet.nl

    Shopping Basket