SanaCoach CVA
Sinds eind november 2020 is de SanaCoach CVA beschikbaar. Inmiddels maken al ruim 100 patienten gebruik van de CVA coach. Maar wat vinden deze patiënten nu zelf van deze SanaCoach? Meneer Osinga heeft ons meer verteld over zijn ervaringen. U leest het hier.
Eerste contact met de SanaCoach CVA
Het ziekenhuis gebruikt de SanaCoach om de nazorg van patiënten met een CVA (een cerebrovasculair accident, oftewel beroerte) te verbeteren. De eerste keer dat meneer Osinga dan ook in contact kwam met de SanaCoach, was het moment dat hij net een CVA had gehad en in het Isala opgenomen was. Verpleegkundige Gina van Vemde heeft hem toen meer verteld over de SanaCoach CVA. Zij heeft toen o.a. aangegeven dat de verpleegkundigen via de SanaCoach een vinger aan de pols konden houden na zijn ontslag uit het ziekenhuis.
Meerwaarde
Meneer Osinga heeft als ziekenhuishygiënist gewerkt in het Sophia Ziekenhuis en daarna in het Isala. Ook is hij daarnaast jaren secretaris van de ondernemingsraad geweest. Hierdoor had hij al enige kennis over herseninfarcten en was niet alle informatie in de SanaCoach nieuw voor hem. Echter, hierdoor wist hij wel dat niet iedereen al zoveel kennis over een CVA had. Een echte meerwaarde is voor meneer Osinga dan ook dat patiënten in de SanaCoach alle informatie ter beschikking hebben: “Er staat een heleboel informatie in de coach voor mensen die een CVA hebben gehad. Deze informatie heb ik allemaal doorgenomen en dan wordt je wel een heleboel duidelijk over bijwerkingen die je kan verwachten. Dan weet je waar je aan toe bent.” zegt meneer stellig. Ook was hij erg blij met de berichtenfunctie in de SanaCoach CVA. “Als je een simpele vraag hebt, waar je niet direct antwoord op hoeft te krijgen, dan kun je die vraag via de SanaCoach stellen. Je krijgt dan redelijk snel antwoord en je hoeft niet telefonisch contact op te nemen wat veel tijd scheelt.”
Ervaringen
Ging alles dan meteen goed met het gebruik van de SanaCoach bij meneer Osinga? “Ik ga best makkelijk om met allerlei programma’s” vertelt hij. Meneer was er dus vrij snel achter hoe de SanaCoach precies werkte en welke functies hij allemaal kon gebruiken. Hierdoor kwam hij ook snel op ideeën over hoe de SanaCoach verbeterd kon worden. Zijn feedback is doorgegeven aan het team van Sananet. Omdat het nu gelukkig veel beter gaat met meneer, hoeft hij geen periodieke vragenlijsten meer in te vullen in de SanaCoach voor de neuroloog. Hoe dan ook, zoals meneer zegt: “Het gebruik van de SanaCoach was wel echt een meerwaarde voor mijn nazorg.”
Wilt u ook de eHealth mogelijkheden bekijken voor uw patiënten?
+31 (0)46 4588001
Beschikbaar van 09:00 – 17:00
Email info@sananet.nl